Ciekawe miejsca

Weekend w Krakowie | Gdzie na randkę?

Kraków to miejsce które darzę miłością i niechęcią zarazem…Mieszkałam w tym mieście dwukrotnie i nie za bardzo się polubiliśmy ;) Byłam szczęśliwa, gdy nadarzyła się okazja by wyjechać do pracy w innym mieście i z perspektywy czasu wiem, że to była bardzo dobra decyzja. Co innego jednak myślę, jeśli chodzi o krótkie weekendowe wyjazdy. Za takimi tęsknię i gdy tylko mam kiedy, odwiedzam Kraków z przyjemnością. W poprzednich latach jeżdziliśmy z dzieckiem —>KLIK, tym razem wybraliśmy się sami, na dwudniową randkę :) No, prawie dwudniową, ponieważ część soboty przeznaczyliśmy na zwiedzanie Auschwitz-Birkenau.

Jeśli jesteście ciekawi, jakie miejsca polecam, by miło spędzić czas w Krakowie, to zapraszam do lektury. Skupię się bardziej na klimacie miejsc. Co do smaku potraw, to już raczej kwestia gustu, źle nie było ale różnie, szczegóły niżej.

Na śniadanie w sobotni ranek udaliśmy się do znanej już nam wcześniej kawiarni Wesoła Cafe (Rakowicka 17). Jak do tej pory to miejsce z najlepszymi śniadaniami i kawą, jakie mieliśmy okazję odwiedzić w Krakowie.

Na puszysty omlet z owocami zdecydowanie warto dłużej poczekać, a samo miesce jest bardzo przyjazne i klimatyczne.

krakow gdzie zjesckraków gdzie zjesc 1kraków gdzie zjesc 2kraków gdzie zjesc 4kraków gdzie zjesc 3

W niedzielę, śniadanie zjedliśmy w izraelskiej restauracji Hamsa (ul.  Szerokia 2 / Miodowa 41). Chociaż w tym miejscu serwuje się dania z kuchni izraelskiej oraz bliskowschodniej, to w menu śniadaniowym znaleźliśmy tosty z domowej chałki. Bardzo lubimy takie tosty na styl francuski, więc od razu się skusiliśmy. Przyrumieniona, puszysta chałka, nie za słodka a w sam raz, została podana z masłem z jabłek, cytrusową konfiturą z kardamonem i marchewkową z brandy. Bardzo fajne połączenie. Podsumowując, śniadanie bardzo nam smakowało, miejsce na luzie więc fajnie nadaje się na randkę, ale też obiad ze znajomymi. Wybierając stolik na zewnątrz, możemy przy okazji podziwiać kazimierską architekturę.

kraków gdzie zjesc 5kraków gdzie zjesc 7kraków gdzie zjesc 9kraków gdzie zjesc 8kraków gdzie zjesc 6kraków gdzie zjesc 11kraków gdzie zjesc 10

Na kawę polecam mega przyjemne miejsce,  w którym wystrój mnie osobiście zachwycił. Restauracja Plac Nowy 1 – jedzenie i piwo znajduje się, jak nazwa wskazuje przy Placu Nowym. Delektując się pyszną kawą możemy przyglądać się życiu ulicznemu, które w tym miejscu Krakowa nie ustaje ani na moment. Dzień wcześniej w tym samym miejscu wybraliśmy się na piwo i chociaż restauracja była pełna, to obsługa uwijała się ekspresowo :) Koniecznie musimy tam wrócić by wypróbować dania, które w karcie zapowiadają się super!

kraków gdzie zjesc 11akraków gdzie zjesc 15kraków gdzie zjesc 12kraków gdzie zjesc 13kraków gdzie zjesc 14kraków gdzie zjesc 16kraków gdzie zjesc 17kraków gdzie zjesc 18

Jak już wspomniałam o wyjściu na coś z procentami, to moim ulubionym miejscem, na zrelaksowanie się przy zimnym piwku jest Forum Przestrzenie (ul. Marii Konopnickiej 28). Klubokawiarnia zlokalizowana w budynku dawnego hotelu Forum. Nie ma to jak lenistwo na leżakach, w dodatku ze wspaniałym widokiem na Wisłę, Wawel i Bulwary Wiślane. Żyć, nie umierać! Jeszcze nie mieliśmy okazji próbować tamtejszej kuchni, ale menu prezentuje się wyśmienicie, a ilość osób odwiedzającyh Forum Przestrzenie (nawet zaraz po otwarciu!) potwierdza, że w tym miejscu warto bywać.

kraków gdzie zjesc 26akraków gdzie zjesc 27kraków gdzie zjesc 28

A gdy nastanie wieczór, najmilej będzie posiedzieć na jednej z łodzi zacumowanych przy brzegu Wisły. Planowaliśmy wybrać się na polecaną wszędzie Barkę (ul. Podgórska 16 (vis-à-vis)), ale niestety w sobotę wieczorem okazało się, że w lokalu jest impreza zamknięta, a gdy wybraliśmy się tam w niedzielę, byliśmy za wcześnie i mogąc tylko pocałować klamkę, udaliśmy się do Forum Przestrzenie. W sobotni wieczór, ciężko bylo znaleźć miejsce na jednej z restauracyjnych łodzi, tak aby mieć dobry widok na Wisłę, ale blisko Wawelu, udało się. Nie ma nic przyjemniejszego niż zachód słońca w takim miejscu.

kraków gdzie zjesc 24kraków gdzie zjesc 25kraków gdzie zjesc 40kraków gdzie zjesc 26

Odwiedziliśmy też miejsce, którego tak naprawdę sami z siebie byśmy nie wybrali. Amerykańska sieciówka Jeff’s znajdująca się w Galerii Kazimierz. Dla nas chodzenie po galeriach to raczej kara niż przyjemność, więc i knajpki znajdujące się w takich miejscach raczej omijamy ;) ale jakiś czas temu dostałam zaproszenie do tej restauracji, więc postanowiliśmy skorzystać. Wypróbowaliśmy kilka starterów z menu i były raczej przeciętne, ale nachosy i guacamole bardzo na tak, więc jeśli macie ochotę na dobre drinki i coś małego do przekąszenia, a przy okazji nie przeszkadzają Wam skąpo ubrane, nieco nachalne kelnerki, to można się wybrać ;) Restauracja znajduje się naprzeciwko kas kinowych, więc po drinku można iść na film. Mam mały sentyment do tego miejsca, bo właśnie do tego kina wybraliśmy się na pierwszą randkę, prawie 8 lat temu :)

kraków gdzie zjesc 23

Wybór restauracji na Kazimierzu powala i czasem ciężko się zdecydować, gdzie wybrać się na obiad. W związku z tym, że mieliśmy ochotę na pizzę wybraliśmy się do Nolio (u.Krakowska 27). Knajpka serwująca autentyczną neapolitańską pizzę jest w wielu miejscach mocno polecana. Podobno to najlepsza pizza w Krakowie i przez to mieliśmy chyba za duże wymagania ;) Chociaż miejsce bardzo fajne, z super obsługą i przyjemnym ogródkiem, to pizza nie powaliła nas na kolana. Może po prostu kiepsko trafiliśmy w menu. Ja zamówiłam pół pizzę, pół calzone o nazwie Mezza luna bianco. Plus to świeże składniki i to poprostu czuć, ale całość była zdecydowania za mdła. Chociaż przyznam, że część calzone z ricottą i szpinakiem przepyszna. Mąż zamówił pizzę z Sopressa z salami i oliwkami i stwierdził, że chociaż jest ok, to nie jest to najlepsza pizza jaką jadł. Naprawdę jedliśmy dużo lepsze, chociażby w tamtym roku w Da Pietro na Rynku. Ale najlepiej będzie jak wyrobicie sobie własne zdanie.

kraków gdzie zjesc 21kraków gdzie zjesc 20kraków gdzie zjesc 19kraków gdzie zjesc 22

Fajnie się przezpacerować po krakowskim Kazimierzu, tak po prostu bez planu. Gubiąc się między uliczkami podziwiać street art, odkrywać ciekawe knajpki, których nie brakuje w każdym zakamarku tej cześci miasta. Wieczorem to miejsce tętni życiem, więc jeśli lubicie imprezować to tam zdecydowanie znajdziecie miejsce dla siebie.

kraków gdzie zjesc 34kraków gdzie zjesc 33kraków gdzie zjesc 32kraków gdzie zjesc 31kraków gdzie zjesc 30kraków gdzie zjesc 35

A spacer po Bulwarach Wiślanych, w dzień czy przy zachodzie słońca to już totalny obowiązek. Chociaż w 2 dni zrobiliśmy na nogach ponad 35 km i po powrocie do domu mieliśmy zakwasy, to psychicznie odpoczęliśmy bardzo! Popatrzcie na te widoki. Prawda, że romantycznie? :)

kraków gdzie zjesc 49kraków gdzie zjesc 38kraków gdzie zjesc 41kraków gdzie zjesc 42kraków gdzie zjesc 43kraków gdzie zjesc 45kraków gdzie zjesc 46kraków gdzie zjesc 47

Nocą nawet Rynek, za którym nieszczególnie przepadam, prezentował się magicznie. Fajnie odkrywać to miasto o każdej porze.

kraków gdzie zjesc 37

kraków gdzie zjesc 36kraków gdzie zjesc 48

Pozostaje jeszcze kwestia noclegu w Krakowie. Ze swojej strony bardzo polecam wynająć jakieś przyjemne mieszkanko przez portal Airbnb.pl

Nie dość, że możecie mieszkać w ciekawej lokalizacji to jeszcze zdecydowanie taniej niż w hotelu. My wybraliśmy miejsce pomiędzy Rynkiem a Kazimierzem, by wszędzie mieć blisko na nogach. Po kilometrowych spacerach najlepiej odpoczywa się w przyjemnym otoczeniu. A dla Was niespodzianka! Rejestrując się przez ten link —>KLIK i wynajmując mieszkanie na wczasy, dostaniecie zniżkę. Szczegóły na stronie :)

kraków gdzie zjesc 29

A Wy znacie klimatyczne miejsca w Krakowie? Czekam na Wasze polecenia, bo chociaż podczas pobytu oboje powtarzaliśmy zdanie „nie chciałbym/nie chciałabym mieszkać w Krakowie” to wybierzemy się tam jeszcze nie raz, nie dwa, bo to miasto przyciąga bardzo… :)